Zemplén infó
2024. december 9, hétfő - Natália

Hírek

2023. December 05. 07:16, kedd | Bulvár
Forrás: MTI

Dubai befektetők új városközpontot építenének Budapesten

Dubai befektetők új városközpontot építenének Budapesten

Új \"millenniumi városközpont\" jöhet létre a Rákosrendező pályaudvar területén, mintegy 130 hektáron, amely a modern világvárosok sorába emeli Budapestet - jelentette be Lázár János építési és közlekedési miniszter.

Elmondta, hogy a világ legfontosabb ingatlanfejlesztőivel zajlanak a tárgyalások, a külföldi befektetők mintegy 5 milliárd euró értékű fejlesztést terveznek a jelenleg állami tulajdonban lévő területen.

Az állam vállalta, hogy mintegy 1 milliárd euró értékben hajt végre közösségi közlekedési infrastrukturális beruházást, amelynek része az M1 metró (kisföldalatti) meghosszabbítása és a mintegy négy-öt közösségi közlekedési csomópont fejlesztése - emlékeztetett.

Első körben a terület állapotfelmérésére és szennyezésmentesítésére kerülhet sor, ennek összegét mintegy 20 milliárd forintra becsülte Lázár János.

A kormány várakozása szerint a magánbefektetővel a beruházás részleteit szabályozó államközi szerződésre 2024 második felében kerülhet pont, és a projekt 3-4 év alatt, de legkésőbb az évtized végére be is fejeződhet - mondta.

"Célunk, hogy a Budapest legyen a legerősebb szellemi, gazdasági politikai erőközpont a régióban" - fogalmazott Lázár János.

Kifejtette: bár Budapest az Európai Unió egyik legfejlettebb régiója, az uniós átlagos fejlettségi szint 156 százalékával, a magyar gazdaság fejlődéshez elengedhetetlen a főváros további fejlesztése.

Nem kevesebbre vállalkoznánk, mint az Andrássy út meghosszabbítására. Létrejönne a főváros legfontosabb tengelye, a régi millenniumi városközpont után egy új millenniumi városközpont a MÁV tulajdonában álló rákosrendezői pályaudvar fejlesztésével - mondta.

Ez a 130 hektáros, egybefüggő terület Budapest szívében - a 13. és a 14. kerület határán - illegális hulladéklerakóként működik. A kormány a terület magánbefektetőkkel közös hasznosítására - a kormányzat és a magánbefektetők együttműködésével - tett javaslatot - közölte.

Hozzátette, hogy az elmúlt 30 évben minden kormány keresett valamilyen megoldást a terület rendezésére, de a jelen koncepció talán az eddigi legerősebb terv.

Lázár János a kormányfő elvárasait ismertetve aláhúzta: Budapesten "középszerű dolog nem épülhet", az épített infrastruktúrának illeszkednie kell a budapesti tájszövetbe, és cél az is, hogy minél nagyobb legyen a magyar hozzáadott érték az együttműködésben.

Az új városközpontnak a magánérdek mellett közösségi célokat kell szolgálnia - szögezte le.

Jelezte: a kormány a fővárossal és az érintett kerületekkel is megállapodásra törekszik, és legalább olyan fontos, hogy a projekt a budapestiek számára elfogadható legyen. "Budapest ellen építeni nem lehet, csak Budapesttel" - mondta.

A fejlesztési koncepcióban a mintegy 1,3 millió négyzetméter nagyságú (130 hektár) terület két részre oszlana. Összesen mintegy 900 ezer négyzetméter hasznosítása kezdődhetne meg közösségi, illetve magáncélokra. Ezen belül 600-650 ezer négyzetmétert építene be a külföldi befektető, ez magában foglal irodaépületeket, lakásokat, kereskedelmi ingatlanokat, további 250-350 ezer négyzetméteren Budapest új, legnagyobb és legmodernebb közparkja jönne létre. A vasúti pályák egy részét lefednék, és felette zöld felületet alakítanának ki - ismertette.

Lázár János hangsúlyozta: a kormány ragaszkodik ahhoz, hogy minőségi zöld terület jöjjön létre, és sokkal zöldebb építést vár el, mint bármely korábbi ingatlanfejlesztésnél.

A kötöttpályás közlekedésre pedig a terület maradék része, mintegy 300-350 ezer négyzetméter állna továbbra is rendelkezésre.

A beruházás nagy fejlesztést jelent, új pályaudvart kell építeni, a kisföldalatti vonalát meg kell hosszabbítani - mondta a miniszter. A vasúti infrastruktúra és az autós közlekedés újraszabályozása, kerékpárutak és a zöld felület létesítés összese költségére mintegy 1 milliárd eurót biztosít a magyar kormány.

Megjegyzte: ez az összeg nem tartalmazza a Nyugati pályaudvart és a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret összekötő gyorsvasút megépítését, amely a tervek szerint a rákosrendezői pályaudvaron is megállna.

Kérdésre válaszolva Lázár János nem erősítette meg, de nem is cáfolta, hogy a sajtóban megjelent beruházó áll a projekt mögött, de megfogalmazása szerint a projekt minimális 5 milliárd eurós értéke behatárolja az érintett vállalkozói csoportot.

Hangsúlyozta: nem átlagos, középszerű ingatlanpiaci befektésről van szó; az új befektető a világ egyik legerősebb ingatlanpiaci pontjává tenné Budapestet, amely rengeteg turistát vonzana a fővárosba.

A tárcavezető szerint a világ egyik legjobb, legerősebb és legfontosabb ingatlanfejlesztőivel tárgyal a kormány, olyan befektetőkkel, akik a "semmiből létrehoztak már egy világvárost."

Címkék: Dubaj, rákosrendező

Ezek érdekelhetnek még

2024. December 08. 08:33, vasárnap | Bulvár

Chuck Norris is csatlakozott a Jónak lenni jó! karitatív akcióhoz

A közmédia 13. alkalommal életre hívott Jónak lenni jó! karitatív kezdeményezése idén egy Közép-Európában egyedülálló új gyermekhospice ház felépítésére gyűjt.

2024. December 07. 08:59, szombat | Bulvár

Szijjártó Péter: messziről is látható gazdasági növekedés várható 2025-ben Magyarországon

Messziről is látható gazdasági növekedés várható jövőre Magyarországon, részben az újabb autóipari beruházásoknak köszönhetően, amelyek nem lennének lehetségesek egy rendkívül fejlett, sokszínű beszállítói hátország nélkül

2024. December 05. 07:53, csütörtök | Bulvár

A Magyar Zene Háza az Év Európai Múzeuma Díj várományosai között

A Magyar Zene Háza bekerült az Év Európai Múzeuma Díj (European Museum of the Year Award - EMYA) várományosai közé.

2024. December 04. 06:00, szerda | Bulvár

December 12-től látható a mozikban a Hogyan tudnék élni nélküled? című film

December 12-én érkezik a magyar mozikba Orosz Dénes Hogyan tudnék élni nélküled? című nagyszabású romantikus vígjátéka.